SB 2022 Asia Pacific Conference Notice/안내문

2021.12.06

포스트 코로나 시대를 대비하며 소비자가 원하는 지속가능 브랜드가 되기 위해 무엇을 준비해야 하는지에 대한 논의가 시급한 때입니다. 무엇보다 중요한 것은 브랜드가 환경과 사회 문제 해결에 어떤 도움이 될 수 있는지 찾아내는 것입니다. SB는 아시아태평양 4개국이 참여한 가운데 지속가능한 브랜드로의 발전을 위한 고유의 평가 툴을 소개하고, 소비자의 지속가능한 소비를 촉진해 다 함께 더 나은 미래를 만들 수 있는 새롭고 혁신적인 가이드를 선보일 예정입니다.

특히, 이번 컨퍼런스에는 2021년 11월 18-31일에 진행된 사회문화 트렌드 4개국 조사 결과 및 분석이 발표됩니다. 아울러, 자세한 브랜드별 소비자 인식 조사 결과도 SB Korea 멤버사에 대해 개별 제공될 예정입니다. (상세 내용 아래 안내문 참조)

 

Join us to learn about WHAT IS GOOD FOR THE BRANDS after the pandemic. More importantly, learn about HOW BRANDS CAN DO GOOD FOR THE SOCIETY. For the first time ever in ASIA Pacific, SB will introduce new innovative tools that will not only build back sustainable brands but also sustainable behaviors to collectively build back a better future.

In particular, at this conference, the results and analysis of the 4 countries consumer survey (Socio-Cultural Trend Tracker Survey) conducted on November 18-31, 2021 will be presented. In addition, detailed consumer perception survey results by brand will be provided individually to SB Korea member companies. (Refer to the notice below for more details)

[공식 웹사이트 / Official Website]

[국문 안내문 다운로드]

[English Program Download]